Port Gdański jako brama kolejowa na Europę

Posted on Updated on

Port Gdański jako brama kolejowa na Europę

Międzynarodowy transport składa się z wielu elementów, najbardziej istotną rolę spełniają w nim wielkie statki kontenerowe które mogą przewieźć w czasie jednej trasy nawet do piętnastu tysięcy kontenerów. Za to na lądzie coraz większą rolę ma transport kolejowy, zwłaszcza w charakterze kontynuacji drogi morskiej.

Port Gdański jako brama kolejowa na Środkową EuropęBardzo dobrze wypada pod tym względem gdański port DCT, który w chwili obecnej jest największym polskim portem, a równocześnie coraz bardziej liczącym się węzłem kolejowym, obsługującym nie tylko Polskę, lecz również sąsiednie kraje Europy Wschodniej i Środkowej. Już blisko 20 procent ładunków, które obsługuje port dostarczanych jest właśnie przy pomocy kolei i udział ich regularnie wzrasta. Niektóre osoby szacują zwiększenie kolejowego transportu w ciągu nadchodzącej dekady nawet trzy razy, co z pewnością będzie w najbliższym czasie wymagać sporych nakładów w infrastrukturę. Tak naprawdę sporo dzieje się już w tej kwestii, bo zarówno władze portu jak i miasta dostrzegają możliwości, jaki będzie za sobą niósł rozwój infrastruktury, i jest planowana jedna z najbardziej potrzebnych inwestycji w tamtym rejonie.

 

Port w Gdańsku straty w kontenerach zaczął bowiem równoważyć innymi grupami produktowymi.Chodzi mianowicie o modernizację kolejowej trasy która ma dojść do Portu Gdańskiego a także postawienie nowego mostu na Martwej Wiśle. Inwestycja ta jest wyceniana na blisko pół miliarda złotych, obejmie ona kilkunastokilometrowy odcinek trasy kolejowej na którym znajdują się 24 obiekty. Najważniejszym z nich jest wspomniany wcześnie most na Martwej Wiśle, dzięki jego przebudowie przepustowość linii kolejowej wzrośnie aż sześciokrotnie. Most ma mieć blisko 130 metry długości i 21 na wysokość. Dzięki jego umieszczeniu na 8-metrowej wysokości nad lustrem wody nie powinien powodować żadnego kłopotu na rzecznym szlaku żeglugowym, co ma spore znaczenie w temacie rozwoju żeglugi wgłąb kraju. Lecz cała inwestycja obejmuje znacznie więcej, wykonanych zostanie kilkanaście kilometrów nowej trasy kolejowej, uruchomione również będą zaawansowane systemy sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu wszystkich robót transportowe możliwości do terminala w Gdańsku sporo się zwiększą, co z pewnością będzie miało duży wpływ do jego rozwoju.

materiały zaczerpnięte z logistykamorska.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s